Dofinansowanie OZE
Listopad 2, 2014
Profesjonalna obsługa BHP na budowach
Grudzień 3, 2014

Zanim ruszymy poszukiwać przedszkola dla naszej pociechy, należałoby zastanowić się, co kojarzymy pod pojęciem „odpowiednie przedszkole”?

Czy dobre przedszkole to takie, jakie odpowiednio się dzieckiem zaopiekuje podczas, gdy rodzice pracują?
A może sama kontrola, to za mało, albowiem odpowiednie przedszkole to takie, które w sposób zawodowy zainteresuje się rozwojem konkretnych umiejętności u dziecka – nie tylko kompetencji w stylu sznurowanie bucików czy samodzielne ubieranie, jednak również wiedzy w sferze społeczno-emocjonalnej?

Nim ruszymy zwiedzać przedszkola usytuowane nieopodal naszego domu, należałoby poświęcić sekundę i pomyśleć, które elementy rozwojowe naszego dziecka są dla nas najważniejsze.
Czy chcemy, żeby podczas dziennego pobytu w przedszkolu nauczyło się angielskiego, a może celowo decydujemy się odroczyć start jego historii z językiem zagranicznym na rzecz szkoły tańca, ilustrowania lub poznawania przyrody przez rozrywkę? Jeżeli nasze dziecko już przed osiągnięciem wieku przedszkolnego pokazuje umiejętności w pewnej nauce (naturalnie zdolności na skalę swojego wieku) i lubi bawić się np. rysowaniem, bawić w teatrzyk lub lubi przyglądać się małym żuczkom w parku oraz gromadzi listki z drzew na spacerze, warto wziąć pod obserwację te zajęcia – tak, by w przedszkolu mogło liczyć na ich kształtowanie.

Co także jest istotne, aby wybrać dobre miejsce dla swego przyszłego starszaka?

Analizując propozycję przedszkoli, które bierzemy pod rozwagę, zwróćmy uwagę na następujące kwestie:

Nauczyciele: odpowiednia kadra wychowawcza, starannie wyszkolona i z doświadczonym podejściem pedagogicznym do najmłodszych. Jednym pojęciem wspaniała Pani, znająca swoich adeptów, zrównoważona i życzliwa dzieciom.

Współpraca z rodzicami: nie występuje odpowiednie przedszkole bez zgody z rodzicami.

Bezpieczeństwo uczni: pomieszczenia przedszkola zaadaptowane do potrzeb dzieci

Bezpieczeństwo w ujęciu emocjonalnym: należy wypominać, iż istotne jest kształtowanie nie tylko zdolności umysłowej dziecka w wieku przedszkolnym, jednak również zdolności emocjonalnej. Przedszkole jako instytucja winno uwzględnić różnorodnego typu aktywne gry stawiające dziecko w rozmaitych sytuacjach, dzięki, jakim może odczuwać przeróżnych przeżyć emocjonalnych.

Oferowane menu: menu winno być stworzone tak, żeby znalazły się w nim dania rozmaite, jak najmniej produktów gotowych, jak najwięcej dań przygotowywanych w przedszkolu. Przedszkola skierowane na dobro dziecka przewidują w podawanym menu potrzeby dzieci z alergiami żywieniowymi.

Rozmaitość zajęć w ofercie przedszkola: dziecko w tym wieku może jeszcze nie odczuwać żadnych zainteresowań – to wielorakość przedszkolnych działalności wspomoże mu je poszerzyć.

Opieka fachowców (logopeda, psycholog): bezproblemowa dostępność do fachowych pomocy dla rodziców, a dodatkowo większe możliwości na wczesne wykrycie potencjalnych problemów i odpowiednie zajęcie się nimi.

Kontrola lekarska: odpowiednia placówka powinna dysponować kontrolą medyczną dla dzieci.

Prócz powyższych elementów warto wyszukiwać takiego przedszkola, w którym doświadczymy, że osoby tam pracujące równocześnie realizują swoją pasję, że kochają spędzać czas z dziećmi. Poświęćmy czas na porządne przeanalizowanie propozycji przedszkoli, gdyż prawidłowo dobrane przedszkole dla naszego dziecka da wspaniałe efekty. Prawdopodobnie każdy z rodziców chciałby odprowadzać i odbierać z przedszkola uśmiechnięte dziecię mając nasyconą ciekawość poznawania, odkrywania coraz to innowacyjnych rzeczy, olśniewającego swoimi małymi osiągnięciami.

Autor: Przygodaznatura.edu.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się